Direksiyon pompası yağ kaçırıyor, pompadan gelen ses genellikle yağ eksikliğinden dolayı olabilir. Yağ eksilmesi dışında aracınızın direksiyon sisteminde kaçak olabilir. Bundan dolayı direksiyon pompası sesli olarak sürücüyü uyarabilir. Direksiyon pompanızda yağ kaçağı problemi varsa “ücretsiz arıza tespiti” için servisimizi ziyaret edebilirsiniz.

Direksiyon pompasından gelen yağ genellikle direksiyon basınç borusundan ya da kasnak tarafından gelmektedir. Bu durum aracınızda daha büyük arızalara sebep olabilir. Direksiyon pompanızdan yağ kaçırması, akan yağın kayışa akmasına ve aynı zamanda yağ sebebiyle kayışın yumuşayarak kopmasına neden olabilir.

Kayış kopması durumunda aracınızın şarj / marş sistemi devre dışı kalacaktır. Dolayısıyla kısa süre sonra aracınız tamamen durabilir ve size daha fazla masraf olarak geri dönebilir.

Direksiyon pompası tamiri genellikle 2-4 saat aralığında yapılnakta olup aracınız aynı gün teslim edilmektedir. Ancak gövdenin aşınık olması, kırık olması ve diğer durumlarda işlem süresi uzayabilir ya da ürünün değişmesi gerekebilir.

EPS Arızası tamiri, Elektronik direksiyon sisteminizde arıza olmuş olabilir. EPS arızası oluşması durumunda genellikle aracınızda direksiyon ağırlaşma problemi olabilir. Bu durumlarda aracınızın EPS sistemi sökülerek tamir edlmesi gerekebilir.

EPS Arızaları genellikle öncesinde arıza ışığı yakar. EPS Arıza Işığı yandıysa aracınız kısa süre içerisinde direksiyon ağırlaştırabilir. Bu durumda yapmanız gereken servisimize gelerek “ücretsiz arıza tespiti” hizmetimizden faydalanmak olabilir.

Şehir dışında aracınız EPS arızası yaptıysa, en yakın serviste ürününüzü söktürerek tarafımıza kargo ile gönderebilirsiniz. Bu durumda genellikle aynı gün içerisinde tamir edilerek tarafınıza geri gönderilir. EPS arızalarında sıvı teması görmemiş, darbe görmemiş ürünlerde garanti verilmektedir.

Direksiyon kutusu yağ kaçırıyor sorunu genellikle kutunun su almasından, aracın tekerden hasar almasından ve ya yılların verdiği yorgunluktan olabilir. Ancak doğru tespit edilmesi gerekir. Direksiyon kutusunun içinde bulanan kramayer mili aşınmış olabilir. Daha önce işlem görmüş ya da aşırı deforme olmuş mil, tamir edilemeyecek durumda olabilir.

Direksiyon kutusu yağ kaçırıyor arızasında direksiyon kutusu sökülmeden işlemin %100 olması gibi bir durum belli değildir. Direksiyon kutusunun içerisinde bulunan keçelerin aşınması birden fazla sebebe bağlı olduğu için, öncesinde sökülerek arızanın tespit edilmesi ve doğru şekilde müdahale edilmesi gereklidir.

Katkı maddesi gibi etkenler herhangi bir verim sağlamayacaktır. Direksiyon kutunuzda biriken katkı daha fazla sürtünme ve aşınmaya sebep olacaktır. Bunun doğru olarak yapılması gereken keçelerin değişmesi burçların değişmesi ve ürünün milinin değişmesidir. İşlem önceliği işinde profesyonel kişilerde yapılmalıdır.

Direksiyon kutusundan gelen yağ genellikle aracın yağsız kalmasına sebep olacağı için, direksiyon sisteminizde farklı hasarlara yol açabilir. Bunların en başında direksiyon pompanızın bozulması olacaktır. Direksiyon pompanız yağsız kalarak içini saracak ve değişmesi gerekecektir. Aynı zamanda sistem içerisinde bulunan çapaklar yağsız kalması sebebiyle kutunuzun beyin kısmında aşınmaya da sebep olabilir.

Direksiyon kutusu neden bozulur ? Günlük olarak kullandığımız tüm araçlarda zaman zaman ön takım arızaları meydana gelebilir. Bu arızalardan biri de “direksiyon kutusu boşluk arızasıdır.” Direksiyon kutunuzda zamanla aşınmanın vermiş olduğu etki sebebiyle boşluk oluşur. Bozuk yollarda ön takım bozukmuş gibi sesler gelebilir.

Direksiyon kutusu neden bozulur ? Bu arızanın giderilmesi kısa sürede müdahale edilmesi halinde basittir. Kısa bir zaman içerisinde tamiri yapılabilir. Ancak uzun süre bu şekilde kullanılan araçlarda ve bakımı doğru yapılmayan araçlarda direksiyon kutunuz tamir olmayabilir ve değişmesi gerekebilir.

Direksiyon kutusunun bağlı olduğu “rot kolları” ile direksiyon kutunuzun arasında köprü görevi gören direksiyon körüklerinin her bakımda mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Kontrol edilmemesi halinde direksiyon kutunuza su girebilir ve kutunuzda bulunan kremayer milinin paslanmasına sebep olabilir. Bu tarz durumlarda kremayer mili ya da direksiyon kutunuz tamamen değişir.

Direksiyon pompasından gelen ses, Aracınızın hidrolik direksiyon sisteminde yağın iletilmesinde etkin görev sağlayan direksiyon pompası zaman zaman farklı sesler çıkartabilir. Özellikle direksiyon çevirme hareketlerinizde motordan ince bir ses yükselip kulağınızı tırmalayabilir. Üzülmeyin, bu ses direksiyon pompanızda bir arıza olduğunu gösteriyor!

Direksiyon pompasından gelen ses genellikle sert direksiyon kullanımlarından, hatalı yağ kullanımından ve ya direksiyon kutunuzdaki aşınmalardan dolayı bozulur. Bununla ilgili olarak pompanın tamir edilmesinin ardından direksiyon sistemi tamamen kontrol edilerek ürünün daha uzun süre kullanılması hedeflenir. Direksiyon pompasından ses gelmesi sizi korkutmasın, kolay çözülebilecek bir sorundur. Ancak kullanımına devam edilmesi halinde büyük sorunlara yol açabilir.

Direksiyon pompanız yağ kaçırıyor olabilir. Genelde yağ kaçırma durumlarında direksiyon pompanız yağı V kayışına doğru atmaktadır. Bundan dolayı kısa sürede kayışın kolayca yıpranmasına ve hatta kopmasına neden olabilir. Kayışınızın kopması Şarj, Marş sistemini etkiler. Aynı zamanda onlara da zarar verebilir. Bundan dolayı “direksiyon yağ seviyesi” düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Direksiyon kutunuz zamanla aşınır ve ses çıkartabilir. Aynı zamanda sağa sola dönüşlerde bu boşluğu “direksiyon” da hissedebilirsiniz. Direksiyon kutusunda oluşan boşluk zamanda büyür ve hakimiyet kaybına yol açabilir. Direksiyon kutusu tamiri genellikle aynı gün yapılır.

Direksiyon kutusu tamiri için direksiyon kutunuzla ilgili arızadan emin olmak için aracınızın ön takımını kontrol ettirmeniz gerekebilir. Tüm parçalar birbiriyle bağımlı çalışırlar bundan dolayı aracınızın ön takımında farklı bir parçanın bozulması sizi yanıltabilir. Bunu en kolay anlamanın yolu aracınıza belirli periyotlarda ön takım kontrolü yaptırmaktır.

Direksiyon kutusu tamirinin en önemli sebebi direksiyon kutusunda oluşan boşluk TÜVTÜRK muayenesinden geçmez. Hakimiyet kaybına sebep olmasından kaynaklı TÜVTÜRK direksiyon kutunuzda boşluğun giderilmesi için Ağır Kusur verir. Bu tarz durumlar yaşamadan “kendi güveniniz” için öncesinde direksiyon kutusu periyodik bakımlarınızı aracın kullanım durumuna göre firmamızda yaptırabilirsiniz. Aracınızda bulunan direksiyon arızalarının tespitini firmamız “ücretsiz” olarak yapmaktadır.

TÜVTÜRK Muayene istasyonlarında genelde direksiyon kolonu güvensiz olarak belirlenen araçlar vardır. Bu araçlar simidin alt kısmında bulunan direksiyon kolonunda boşluktan dolayı muayeneden kalırlar. Bu büyük bir kusur olabilir ve direksiyonunuzda aşırı boşluğa neden olmaktadır.

Tamiri mümkündür. Ancak bu uzun bir süreç alabilir. Ortalama olarak direksiyon kolonu tamiri 3-6 saat arasında bir işlem sonucu orjinal haline dönebilmektedir. Bazı araçlarda tamiri mümkün olmayabilir. Eğer bilya yatağı bozulmuşsa; daha önce yanlış işlem varsa yerine yeni direksiyon kolonu almanız gerekebilir. Bu tarz durumlarda aracınızdaki eski ürünü yeni ürünle değiştirebiliriz.

Direksiyonunuzun arızalanması aynı zamanda direksiyon sargınıza da zarar verebilir. Bunun olmasını engellemek için zamanında doğru müdahale yapılması gerekir. Aksi taktirde masrafınız 2-3 kat daha yukarı çıkabilir. Direksiyonunuzla ilgili boşluk hissiyatı varsa, yukarı aşağı ve sağa sola simidi oynattığınızda rahatlıkla boşluğu hissediyorsanız hemen bunun çözümü için servisimize gelebilirsiniz. Sargınızın kopması durumunda AIRBAG ışığı yanacaktır ve aracınızın direksiyon simidinde bulunan AIRBAG devre dışı kalacaktır. Bazı araç modellerinde aracın korna aksamı da sargı içerisinden geçmesi sebebiyle korna da çalışmayacaktır.

Volkswagen Golf 5 Tork Sensörü arızası genelde tüm VW grubunda vardır. Tork sensörü tamiri olabilir. Ancak öncesinde detaylı incelemek ve arızanın sebebini bulmak gereklidir. Araçta daha önce hasar var mı, tork sensörü bozulmadan önce en son hangi işlemler yapıldı tarzında sorularla tork sensörünün darbe alıp almadığı saptanır.

Golf 5 Tork sensörü bozulduğunda direksiyon ikaz ışığı yanar ve direksiyonunuz olması gerekenden daha sert hale gelir. Döndürürken aşırı güç uygulamanız gerekebilir. Bu durum sizi korkutmasın, tamir olabilir. Ancak bazı olumsuz durumlarda tork sensörü tamiri mümkün olmayabilir. Bu tarz durumları yaşamamak adına, daha öncesinde “ücretsiz arıza tespiti” yaptırmanızda fayda vardır.

Golf 5 Tork sensörü araç içi iletişimini kutuya aktaran ve ona göre direksiyonun yumuşama ve sertleşme hareketlerine katkıda bulunan bir parçadır. Genellikle kutunun üzerinde olan tork sensörü arıza yapar. Bu daha önce servise girmiş serviste rot başı değişmiş ya da ön takımla ilgili parça değiştirilmiş araçlarda daha sık rastlanır. Bunun yanı sıra sert darbe almış, çukurdan sert geçmiş araçlarda bu gruba dahildir.

Tork sensörü zamanla aşınan ve mukavemiyetini kaybeden bir parçadır. İçinde çalışan fırçalar zamanla aşınır ve iletkenliğini yitirir. Onarımını yapmak kolaydır ancak 2-6 saat arasında sürmektedir. Aracınızı servisimize getirdiğinizde gerekli yazılım kontrolleri sağlanıp ona göre işlemler yapılmaktadır.

Siz de aracınızda tork sensörü ile ilgili arıza yaşıyorsanız direksiyon arıza ışığınız yanıyorsa ve direksiyonunuz sert ise, bizimle iletişime geçebilirsiniz. Aracınızda mevcut bulunan ağırlık problemini gidereceğimizden emin olabilirsiniz.

Volkswagen Passat Tork Sensörü arızası yaşıyorsanız şayet, doğru adrestesiniz. Daha önce başınıza gelmemiş ya da daha önce bu problemi yaşamamış olabilirsiniz. Ancak sık karşılaşılan bir durumdur ve bu durumu setten geçtikten sonra dahi görebilirsiniz. En küçük bir çukurda direksiyon sertleşebilir.

Sorunun temel kaynağı direksiyon kutusu ve simidinin arasında bağlantı kuran direksiyonunun yönüne göre elektronik olarak devri hızlandıran tork sensöründen gelmektedir. Gelen sinyali okuyamadığı için hareketi tam olarak sağlayamaz. Sinyal olmadığı içinde, direksiyon olması gerekenden daha serttir.

Passat Tork Sensörü problemi genellikle tamirden çıkınca görülebilen bir arızadır. Volkswagen grubunda bu arıza en bilindik arıza tiplerinden biridir. Rot başı değiştirmeye gittiğinizde, direksiyonunuz ağır bir şekilde servisten çıkabilirsiniz. Bu sorun yaptırdığınız işlemle alakalı değildir ancak zamanla aşınan ve zarar gören sensör, en ufak darbede kendini devre dışı bırakır ve sinyal almayı keser. Bundan dolayı direksiyon ağırlaşacaktır ve Tork sensörü tamiri olmadan aracınız düzelmeyecektir.

Passat Tork Sensörü tamiri ortalama 2-6 saat arasında sürebilmekte olup servis yoğunluğuna göre bu süreç değişebilir. Tork sensörü tamiriyle ilgili detaylı bilgi almak için servisimizi ziyaret edebilir ve hatta ücretsiz arıza tespiti hizmetimizden faydalanabilirsiniz. Servisimizde yapılan işlemlerin listesi şu şekildedir;

  1.  Aracınıza ait ön kontroller sağlanır.
  2.  Aracınız lifte alınır ve direksiyon kutusu çıkartılır.
  3.  Direksiyon kutunuz tork sensörü ile ayrılır.
  4.  Tork sensörü tamir edilir.
  5.  Direksiyon kutunuzla birleştirilir.
  6.  Aracınızın üzerine takılır.
  7.  Aracınız size teslim edilir.

Caddy tork sensörü genellikle tamir sonrası ağırlaşan direksiyonlarda Tork sensörü arızası görülebilir. İçerisinde bulunan kart hassastır. Zamanla aşınarak içerisindeki chipsetlerde hasara sebep olur. Bundan dolayı aracınızı tamire götürdüğünüzde en ufak darbede arıza ışığı yakabilir ve direksiyon sertleşebilir.

Bu tarz durumda direksiyon kutunuzun üzerinde bulunan tork sensörü tamiri edilir. İşlem süresi ortalama 2-6 saat aralığında sürmektedir. Arıza bilinen ve müdahale edilebilen bir arıza olmasına rağmen bazı tork sensörleri daha zor işlemlerden geçirilerek tamir edilirler. Bu tarz durumlarda işinin ehli, direksiyon konusunda uzman ekip arkadaşlarımızdan destek talep edebilirsiniz.

Genellikle rot başı değiştirirken, aks sökülürken daha sık karşılaşılan bir durumdur. Aslında direksiyon kutusuna müdahale edilmese dahi, başınıza gelebilir. Caddy tork sensörü problemi yaşıyorsanız, en yakın Nehir Direksiyon Tamir ve Bakım Servisi’ni ziyaret ederek arızanızın durumu hakkında bilgi alabilir ve ön ekspertiz yaptırabilirsiniz.

Tork sensörünün bozulmasının ardından direksiyonu çevirmek oldukça güç ve zordur. Ancak direksiyon herhangi bir şekilde kitlenmez, sizi yolda bırakmaz. Bu tarz arızalarda yetkili kişilerden yardım istemeniz daha doğru olacaktır. Genellikle, direksiyon kutusunun değişmesi gerektiği vb. bilgiler tarafınıza verilebilir. Ancak öncesinde ücretsiz direksiyon kontrolü yaptırmakta fayda var.

Hyundai i30 direksiyon arızası, bu gruptaki araçlarda görülebilir. Araçların direksiyonlarında sağa sola çevirmelerde ses vardır. Bu problem KIA – Ceed grubu araçlarla benzer durumdur. Aynı sorunu iki farklı markada görmek ve tecrübe etmek mümkündür. Genellikle bu ses direksiyon kolonunuzdan kaynaklanır.

Aracınızda direksiyonuzu sağa sola çevirdiğinizde direksiyonda metal metale vuruyor gibi ses geliyorsa, giderken ve aracınız olduğu yerde direksiyonla sağ sol yaptığınızda ses yapıyorsa aynı sorundan bahsediyor olabiliriz.

Hyundai i30 direksiyon arızası Direksiyon sağa sola dönüşlerde ses yapıyorsa en yakın zamanda servisimizi ziyaret edebilirsiniz ve ön ekspertiz talebinde bulunabilirsiniz. Bu işlem için herhangi bir ücret talep etmeyiz. Ücretsiz olarak ön ekspertiz yapabiliriz.

Hyundai – i30 grubunda genelde direksiyon kolonundan gelen bu ses zaman zaman direksiyon kutusundan da gelebilir. Direksiyon kutusundan gelmesinin tespiti de tarafımızca yapılabilir. Hyundai marka aracın direksiyon kutusu tamiri için sizde servisimizi ziyaret edebilirsiniz.

Değerli okurumuz, hidrolik direksiyon tamiri ile ilgili olarak internette birden fazla bilgi bulunmakta olup bazıları yararlı olmakla birlikte birden fazla gereksiz bilgi kirliliği de bulunmaktadır. Hidrolik direksiyon tamiri, işinin ehli ve bilgili kişiler tarafından yapılmalı, araca montajı sağlanmalıdır. Direksiyonunuzda bulunan küçük bir yağ kaçağı sorunu iş bilmez kişiler tarafından yapıldığı taktirde, daha büyük sorunlara yol açabilir.

Hidrolik direksiyon yağ kaçakları genellikle keçelerin yırtılması, kramayer milinin paslanması ve direksiyon kutusu gövdesinin aşınmasından ileri gelir. Ancak tespitin yanlış yapılması ve yanlış teşhis konması durumunda tekrar aynı sorun gelecek ve tekrar aynı problemleri baştan yaşamak zorunda kalacaksınız.

Paslanmış ve su görmüş olan kramayer mili genellikle çillenmekte olup keçeler arası sürtünme esnasında keçeyi yırtmaktadır. Bu tarz problemler ilgili kişiler tarafından tespit edildiğinde torna ile yüzey alınmalı mı daha önce işlem görmüş mü gördüyse kendisine ait olan tamir takımı tekrar kullanılabilir mi gibi ince ayrıntılara bakılması gerekir. Bu durumlar göz ardı edildiği taktirde aracınızda aynı problem devam edecektir. Bunun dışında direksiyon kutunusun gövdesi aşınmış metal sürtünümü fazlaysa, keçeleri yırtmaya devam edecektir.

Hidrolik direksiyon tamiri yapılırken, direksiyon sistemini tamamlayan diğer sistemlerin de kontrol edilerek bütünlüğü doğrulanmalıdır. Bütünlük doğrulanmayan sistemlerde çapak dolaşımı devam ederse, mevcut ürüne zarar verebilir kısa vadede tekrar aynı serüveni sil baştan yaşayabilirsiniz.